Тема Здоров’я
і настрій.
Мета Дати учням уявлення про настрій людей,
вплив настрою на самопочуття, допомогти
засвоїти правила
ввічливого спілкування,
прищеплювати корисні звички у спілкуванні
з однолітками, дорослими
людьми, членами родини;
виховувати життєрадісність, взаємоповагу,
доброзичливість, любов
до інших людей.
Обладнання Усмішка,
музичний супровід, вислови (прислів’я),
малюнки, букви.
Хід
уроку
І
Організація класу
Доброго здоров’я, любі, доброго
вам дня
Хай вам ясно
сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти,
в світі – головне.
А здоровий і
веселий – щастя не мине!
За виразами
ваших облич бачу, що у вас все гаразд і ваш
настрій можна зобразити так. Я
сподіваюся, що гарний настрій не залишить вас
протягом усього уроку.
ІІ
Актуалізація опорних знань
Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. коли ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите,
вдень рухливі – ви здорові й легко впораєтеся із будь-якою справою. Купити
здоров’я неможливо, тому його необхідно зберігати й зміцнювати.
Зрозуміло, всім
відомо,
Що приємно буть
здоровим,
Тільки треба
знати,
Як здоровим
стати.
-
Як ви
гадаєте, що треба робити, аби бути
здоровим? (Дотримуватися режиму дня,
робити ранкову гімнастику,
правильно харчуватися, займатися спортом, вмиватися, чистити зуби,
купатись,
відпочивати
на свіжому повітрі)
Тест «Що робиш для
того, аби бути доровим?»
(Ставлення до певного твердження:
згода – хлопок, а не згода – руки
розводимо)
Ø Щоденно роблю зарядку.
Ø Допізна переглядаю телепередачі.
Ø Відпочиваю на свіжому повітрі.
Ø
Ввічливо
спілкуюся з людьми.
Ø Сперечаюсь із друзями, батьками.
Ø Намагаюсь
робити добрі вчинки.
Ø Дотримуюсь
режиму дня.
ІІІ
Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми
визначимо, що іще допомагає нам бути здоровими.
Коли ми вийшли з класу, подув сильний вітер і букви, які я несла
розгубилися. Ану дівчатка допоможіть їх відшукати.
Комплімент.
Стали в коло.
-
Який
у вас настрій від почутих слів: (гарний, веселий) а гарний настрій – запорука доброго здоров’я.
ІV Сприйняття та засвоєння нових
знань.
Пояснення значення поняття «настрій».
Настрій – це всі переживання почуття, які виникають у людини протягом дня.
-
Яким
буває настрій?
-
Чи
однаковий настрій у вас протягом дня?
-
Що
може зіпсувати вам настрій?
-
Що
може поліпшити настрій дорослій людині, а що – дитині?
Робота
над оповіданням В.Сухомлинського «Скажи людині: «Здрастуйте!»
Лісовою стежкою ідуть батько і
маленький син. Довкола тиша. Аж тут син
побачив: назустріч їм іде бабуся з
паличкою.
-
Тату,
куди вона іде? – питає син.
-
Здрастуйте!
– каже батько.
-
Здрастуйте!
– каже бабуся і усміхається.
І хлопчик тоді здивувався: усе довкола
змінилося. Сонце засяяло яскравіше.
На душі в хлопчика стало
легко-легко.
-
Чому
це воно так? – питається син.
Бо ми
сказали людині «Здарстуйте!»
Гра «Чарівні слова».
(Передають
паличку)
-
Які
ви чарівні слова знаєте, які б могли покращити настрій?
(Будь-ласка, вибачте, перепрошую, дякую і т.д.)
Ми легко помічаємо, який у людини
настрій. Усі переживання відображаються у виразі обличчя.
Гра «Тренуємо емоції»
Покажіть за
допомогою виразу обличчя емоції, коли ви:
ü Отримали бажаний подарунок;
ü Злякалися чогось, наприклад, собаки;
ü Зустріли
друга, якого давно не бачили;
ü Ненароком розбили склянку;
ü Не вивчили урок;
ü Не хочете їсти кашу.
Позитивні емоції
піднімають настрій, сприяють зміцненню
здоров’я.
Фізкультхвилинка.
Чарівна
торбинка
Нас оточують різні речі, предмети.
Подивіться на
малюнки і виберіть ті предмети, які можуть поліпшити настрій. (Торт, морозиво, сіль, пісок, цукерки, гірчиця)
Що потрібно зробити, щоб створити гарний
настрій мамі, татові, бабусі, вчителям?
Висновок
Настрій залежить
від наших вчинків. У народі кажуть: якщо
дитина бігає та грається, то їй здоров’я
посміхається.
Гра допомагає
стати добрим, чесним, сміливим.
Рухатися, бігати, гратися – це значить жити.
V Закріплення вивченого
1. Гра «Будь-ласка»
Учні
виконують команду або завдання лише в тому випадку, коли почули
слово «Будь-ласка». (хто помиляється – вибуває з гри)
2. Гра «Плутанина»
Учитель
називає і показує якусь частину тіла, діти повторюють його рухи. В якийсь
момент він називає одну частину тіла, а показує іншу.
1. Як зробити день веселим.
Ти
прокинься рано- рано,
Лиш
над містом сонце встало,
Привітайся
з ластівками,
З
кожним променем ласкавим.
Сам
гарнесенько умийся.
Сам швиденько одягнися,
Підійди
до тата й мами
І
скажи їм:
Добрий
ранок!
Усміхнися
всім навколо:
Небу,
сонцю, квітам, людям,
І
тоді обов’язково
День
тобі веселим буде!
VІ Підсумок уроку.
-
Що
цікавого ви дізналися на уроці?
-
Що
може вплинути на настрій людини?
Скласти
прислів’я.
Гарний настрій –
половина здоров’я.
Хай сонце вам сяє, а серце співає,
Хай
смуток до хати дороги не знає.
Хай щастя
вікує у вашому домі,
А радість
хай буде завжди.
Здоров’я
міцного і щирої долі
Хай Бог
посилає на довгі роки.
|