Четвер, 17.07.2025, 06:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Категорії розділу
Полезные ссылки
Розробка уроків
[26.11.2013][Розробка уроків]
Тема. Від зими – до весни. (0)
[08.11.2013][Розробка уроків]
Розглянути всі варіанти складу числа 7, вчити складат розв’язувати й записувати приклад на додавання в межах 7 (0)
[08.11.2013][Розробка уроків]
Звук [а], буква «о». звуко-буквенний аналіз слів зі звуком [о]. звукове моделювання. Письмо елементів та малої літери «о». (0)
[26.11.2013][Розробка уроків]
Тема. Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї родини. (6)
[08.11.2013][Розробка уроків]
Згинання і складання паперу. Раціональне використання паперу. Послідовність дій під час згинання паперу. (0)
[08.11.2013][Розробка уроків]
Тема уроку: Україна – наш спільний дім. (0)
[26.11.2013][Розробка уроків]
Тема. Вправи на використання прикметників у мовленні. (0)
[08.11.2013][Розробка уроків]
Передавання простих форм в об’ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Тематичне завдання «Сімейка грибів». (0)
[26.11.2013][Додатки]
ДОДАТКИ (0)
[26.11.2013][Розробка уроків]
Тема. Вода у природі. Властивості води. (0)
[26.11.2013][Розробка уроків]
Тема. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові. Задачі на рух. (0)
[08.11.2013][Розробка уроків]
Тема Здоров’я і настрій. (0)

Каталог статей

Головна » Статті » Розробка уроків

Тема. Від зими – до весни.

Тема. Від зими – до весни.

Мета. Закріплювати вміння учнів добирати рими, вправляти їх у складанні віршових рядків; розвивати поетичні здібності дітей, їхнє мовлення, інтерес до навколишнього світу; прищеплювати любов до природи, прагнення оберігати її.

Хід години

І. Організація класу.

- Діти, по даруйте один одному свої посмішки, і розпочнемо роботу.

II. Повідомлення теми і мети.

- Сьогодні ми поговоримо про дві пори року-зиму і весну. 15 лютого буде свято Стрітення-зима зустрічається з весною. Щоб ця зустріч відбулася, я пропоную вам побудувати місток між цими порами року.

III. Робота над темою.

- Діти, як би ви описали зиму?

- Давайте пригадаємо, як описали її ваша однокласниця у своєму вірші.

Прийшла зима

Прийшла до нас королева зима,

Засипала снігом ліси і поля.

Дерева вже білі, блакитні і сині,

Зелені стоять лиш красуні-ялинки.

А на червоній горобині

Червоногруді снігурі.

Ось яка гарна буває вона -

Сніжна, морозна зима чарівна.

(Л.Денисенко)

- А тепер вам пропоную послухати, як звучить місяць лютий у творі П.Чайковського із циклу «Пори року». Звучить музика.

- Що ви уявляли, слухаючи музику?

- Які почуття вона у вас викликала?

- Як ви думаєте, що потрібно для пробудження природи? (сонце, тепло)

- Щоб сонечко з'явилось і пригріло, треба його розбудити. Якщо ви будете правильно виконувати завдання, сонечко прокинеться і почне будити все навколо від зимового сну.

Завдання 1.

- Пронумеруйте рядки,щоб вийшов вірш

 Сонечко, піднімайся,

 Звесели луг і поле.

 Розбуди все навколо,

 Струмочками умивайся,

(1, 3, 4, 2)

- Молодці! Сонечко ми розбудили.

Воно засвітило, пригріло, почало травичку будити. Допоможемо йому?

Благословіть, мати, весну закликати!

Весну закликати, зиму проводжати!

Зимочку в візочку, літечко в човничку,

Вже поле й гай збудилися від сну,

Тож час і нам стрічать весну!

Завдання 2.

- Доберіть і допишіть римовані рядки

Сонечко яскраво...., світить, сяє

І травичка....., оживає, прокидається

Зеленіють вже...., луки, горбочки

Стрімко мчать із них....., ріки, струмки

(Сонечко яскраво сяє,

І травичка оживає,

Зеленіють вже горбочки,

Стрімко мчать із них струмочки)

- Зазеленіла травичка. Відгадайте,що скоро з'явиться.

На лужку, погляньте, діти,

Розцвіли весняні... (квіти).

З-під снігу дуже ніжний

Пробився до нас ... (підсніжник).

А біля лісу, де горбок,

З'явився перший (пролісок)

Завдання 3.

- Перші весняні квіти дуже ніжні й гарні. Давайте спробуємо передати цю красу у вірші.

Виберіть із запропонованих слів рими, допишіть і прочитайте вірш.

Пролісок...

Який же він...!

На нього я милуюся,

Красі його...

До нас у...

Заглядає....,

Бо уже до нас

В гості йде...

Запропоновані слова: гарненький, дивуюся, маленький, віконечко, весна, сонечко.

(Пролісок маленький,

Який же він гарненький!

На нього я милуюся,

Красі його дивуюсь.

До нас у віконечко

Заглядає сонечко,

Бо уже до нас

В гості йде весна)

Фізкультхвилинка

Ось іде до нас весна (марширують діти)

Все навколо оживає (Розводять руки в боки)

Підсніжники прокидаються (Потягнулися)

Проліски усміхаються (Посміхаються)

Пташки прилітають (Махають руками)

Діти вибігають (біг на місці)

Весну зустрічають (зупинились і сіли за парти)

Завдання 4.

- А сонечко пригріває, радіє, пустує. Що ж воно робить? Давайте дізнаємось.

Сонце, послало, промені,

Залоскотало, деревце.

Бруньки, набубнявіли.

З'являться, листки, скоро.

- Пригадайте, як працювати з буріме.

Спочатку прочитай слова

І риму до них знайди.

А потім їх в кінець рядка

Візьми і запиши.

Додай до них і решту слів

Та перевір рядки.

Якщо все правильно зробив-

Вірш прочитаєш ти.

(Сонце промені послало,

Деревце залоскотало.

Набубнявіли бруньки,

Скоро з'являться листки.)

- Пробудилися від сонця і травичка, й квіти, і дерева. А щоб веселіше було у лісах і парках,треба погукати птахів із теплих країв.

Завдання 5.

- Складіть вірш за даними рядками.

(Що? Яке?) сяє

І промінчиками грає

(Що зробили?) струмки

(Що зробили?) пташки

(Сонечко яскраве сяє

І промінчиками грає.

Задзюрчали струмки,

Заспівали пташки.)

- Птахам треба чимось живитись. Допоможемо сонечку збудити комашок?

Завдання 6.

- Замініть виділені слова антонімами, прочитайте вірш.

Ось вже сонечко-жучок

Холодить на пеньку бочок

Ледарюють малі мурашки

Завмерлі всі комашки.

(Холодить-гріє, ледарюють-трудяться, завмерли-ожили.)

- Птахи мають удосталь їжі, весело співають. Почувши їхній спів, прокинувся від зимової сплячки їжачок.

Завдання 7.

- Складіть вірш, додаючи риму.

Їжачок тепло...,

Із кубельця...,

Потягнувся і..,

- Як же довго я...!

(Їжачок тепло відчув,

Із кубельця визирнув,

Потягнувся і сказав:

- Як же довго я проспав!)

- Від тепла і весняного шуму прокинулись у барлозі ведмеді. Вперше вивели свої ведмежат подивитися на світ.

- Якою ви уявляєте ведмежу сім'ю? Розкажіть. (Відповіді учнів).

Завдання 8.

- Складіть вірш за поданим початком.

У ведмедів мами й тата

Вже з'явилися ведмежата.

(Симпатичні, клишоногі

Вийшли разом із барлогу.)

IV. Підсумок години.

- Молодці, діти! Ви добре попрацювали і ми побудували між зимою і весною міцний місточок. Всі ви були сьогодні творчі, активні, тому сподіватимемося, що весна не забариться і скоро завітає з сонечком, теплом, квітами, пташками, гарним настроєм. Давайте разом закличемо весну, промовивши хором: «Ми чекаємо на тебе, весно!»

Категорія: Розробка уроків | Додав: Володимирівна (26.11.2013)
Переглядів: 1225 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz